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Julia Gelshorn, Tristan Weddigen: The Formation of Cosmogonies: Camille Henrot
The Formation of Cosmogonies: Camille Henrot
(S. 163 – 176)

Julia Gelshorn, Tristan Weddigen

The Formation of Cosmogonies: Camille Henrot

PDF, 14 Seiten

  • Theodor W. Adorno
  • Ästhetik
  • Kunsttheorie
  • Kunst

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Deutsch

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Julia Gelshorn

ist Professorin für Kunstgeschichte an der Universität Fribourg. Forschungsschwerpunkte: Kunst vom 18. Jahrhundert bis in die Gegenwart, Prozesse künstlerischer Aneignung, Wiederholung und Übersetzung, künstlerische Subjektivitäts- und Autorschaftskonzepte, Körper­bilder.
Weitere Texte von Julia Gelshorn bei DIAPHANES

Tristan Weddigen

ist Direktor an der Bibliotheca Hertziana (Max-Planck-­Institut für Kunstgeschichte in Rom) und Professor für Kunstgeschichte der Neuzeit an der Universität Zürich. Forschungsschwerpunkte: italienische Kunst und Kunsttheorie der Frühen Neuzeit, Geschichte der Kunstwissenschaft.
Weitere Texte von Tristan Weddigen bei DIAPHANES
Dieter Mersch (Hg.), Sylvia Sasse (Hg.), ...: Aesthetic Theory

There is no theory that is not aesthetic in a certain way. Adorno, too, did not understand his aesthetic theory simply as a theory of the aesthetic, but was aware of the aesthetic implications of theory. At the same time we have to do with aesthetic objects and events in which an aesthetic theory is inherent, which show themselves as art. So from both sides—theory and aesthetics—a link can be made to the etymological meaning of theoria, which understands the theoretical as a seeing or perspective. The book examines this link and simultaneity, focusing equally on the aesthetic implications of theory and the theoretical implications of aesthetic events.

 

With contributions by Frauke Berndt, Elisabeth Bronfen, Sandra Frimmel, Julia Gelshorn & Tristan Weddigen, Fabienne Liptay, Dieter Mersch, Klaus Müller-Wille, ­Barbara Naumann, Boris Previsic, Dorota Sajewska, ­Sylvia Sasse, Rahel Villinger, Benno Wirz, Sandro Zanetti.

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